PORTAL WIEDZY MENEDŻERSKIEJ

gaining knowledge never stops

Mobilna sprzedaż, czyli nowe technologie wsparciem w sprzedaży

mobilna sprzedaż

Technologie mobilne mają dziś ogromny wpływ na sposób prowadzenia biznesu. Zmiany wynikające z rosnącej skali wykorzystania narzędzi mobilnych w szczególny sposób widać w procesach sprzedażowych.

Mobilne aplikacje sprzedażowe coraz częściej spinają wiele funkcji w przeszłości realizowanych przez odrębne systemy. Pozwalają gromadzić, uzupełniać i przeglądać informacje na temat klientów, pełnią rolę narzędzi operacyjnych, wspierają też raportowanie oraz strategiczne planowanie. W pełni czerpią również z potencjału dzisiejszych urządzeń przenośnych – palmtopów, tabletów, czy smartfonów. Przykładem takiego rozwiązania z oferty firmy Marcologic jest – w pełni zintegrowana z systemem Xpertis – aplikacja Xpertis Mobilna sprzedaż.

Zawsze na bieżąco

Szybki dostęp do aktualnych informacji dotyczących realizowanych już zamówień pozwala w szybki i znacznie łatwiejszy sposób uzyskać odpowiedzi na ewentualne pytania klientów. Sprzedawcy mogą mieć zawsze pod ręką komplet informacji na temat oferowanego asortymentu, a także zestaw graficznych prezentacji nowych produktów. W praktyce jest to ogromne ułatwienie zarówno na etapie obsługi zamówień, ofertowania, jak i przyjmowania nowych zleceń.

Mobilny handel

Oczywiście, najbardziej rozbudowana jest funkcjonalność związana wprost z realizowanymi działaniami handlowymi. Aplikacja pozwala m.in. w łatwy sposób rejestrować zamówienia, śledzić stan realizacji zamówień wcześniej wprowadzonych do systemu czy też dokumentować przyjęcia gotówki. Złożone w sposób zdalny zamówienia są widoczne w systemie centralnym niemal natychmiast, co oznacza, że mogą być równie szybko przekazane do realizacji. Co więcej, zaszyta w aplikacji mobilnej logika biznesowa uniemożliwia rejestrację zamówień niespełniających określonych kryteriów. Dzięki temu jest mniej pomyłek, a cały proces sprzedaży staje się bardziej płynny i przejrzysty, co w efekcie w przekłada się na wzrost jakości obsługi klientów.

Wiedza o kliencie

W obszarze CRM możliwe jest też przeglądanie szczegółowych danych o historii relacji i transakcji z konkretnymi klientami, aktualizowanie danych kontrahentów, a także sporządzanie dodatkowych opisów ułatwiających prowadzenie przyszłych działań sprzedażowych. Za sprawą integracji z systemem centralnym przedstawiciele handlowi z poziomu aplikacji mobilnej dysponują informacjami na temat dostępnych dla danego klienta rabatów lub blokad. Wszystkie wspomniane funkcje są przy tym obsługiwane za pośrednictwem interfejsu zaprojektowanego z myślą o wygodnej obsłudze na urządzeniu przenośnym.

Optymalizacja i kontrola

Kolejną przydatną funkcjonalnością jest planowanie tras dziennych wizyt przedstawicieli handlowych. Co więcej, nowoczesne urządzenia mobilne dysponują wbudowanymi modułami lokalizacji satelitarnej GPS. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby informacje o aktualnej lokalizacji przedstawiciela handlowego skorelować z adresami poszczególnych, przewidzianych na dany dzień wizyt u kontrahentów i w optymalny sposób zaplanować trasę przejazdu.

W tym miejscu dochodzimy również do kolejnej bardzo wartościowej funkcji. Dwukierunkowa komunikacja aplikacji mobilnych z systemem centralnym – na przykład zintegrowanym systemem ERP – powoduje, że również osoby zarządzające zyskują wgląd w przebieg rzeczywistych działań przedstawicieli handlowych. Dyrektorzy sprzedaży mogą na bieżąco śledzić realizację planu wizyt, planu sprzedaży, a nawet faktyczną trasę poszczególnych handlowców. Wdrożenie rozwiązań mobilnych pozwala zatem przenieść efektywność sprzedaży na zupełnie nowy poziom.

Komentarze

Obecnie nie ma komentarzy. Bądź pierwszy!

Dodaj komentarz

Komentarze:

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy.