PORTAL WIEDZY MENEDŻERSKIEJ

gaining knowledge never stops

Analiza sprzedaży wg handlowców

Analiza sprzedaży wg handlowców jest jedną z gotowych funkcji systemu Qlik Sense.

Na ekranie roboczym analizy prezentowane są trzy wykresy. Największy i najważniejszy z nich to wykres sprzedaży i wskaźników ilościowych pracy handlowców, obrazujący liczbę wystawionych dokumentów i liczbę obsługiwanych klientów. Po kliknięciu na słupek ze sprzedażą danego handlowca uaktualniony zostaje drugi wykres, który pokazuje udział handlowca w ogólnej wartości sprzedaży firmy. Z kolei trzeci wykres przedstawia strukturę sprzedawanych towarów.

Analiza sprzedaży może być wykonywana w podziale na poszczególnych handlowców, jak również w odniesieniu do konkretnych lat. Po wyborze roku w okienku lat, w górnej części ekranu, zaktualizowane zostają wszystkie trzy wykresy. Diagram sprzedaży obrazuje wyniki handlowców w danym roku (wartość, liczba dokumentów, liczba kontrahentów). Po kliknięciu na nazwisko danego handlowca widać jego wkład w wynik firmy oraz strukturę sprzedawanych przez niego towarów. Klikając w wartość sprzedaży, przechodzimy do powiązanej analizy struktury sprzedaży danego handlowca wg grup kontrahentów, grup materiałów i materiałów. Możemy iść jeszcze dalej i przyjrzeć się bliżej kontrahentom z danej grupy (np. kluczowym) obsługiwanym przez danego handlowca. Z poziomu analizy handlowca możliwe jest przejście na szczegółowy widok wystawionych przez niego faktur poprzez analizę Danych Źródłowych Sprzedaży w panelu głównym Qlik Sense.

Korzystając z narzędzi Qlik Sense, dyrektor sprzedaży szybko uzyskuje dane dotyczące pracy i efektów danego handlowca. Może podjąć decyzję o reorganizacji przypisania handlowców do poszczególnych klientów i/lub grup towarów, o przesunięciu pojedynczych klientów. Analiza sprzedaży służy również jako źródło informacji przydatnych w planowaniu ścieżki rozwoju w dziale sprzedaży: skierowaniu na szkolenie, mentoring, ewentualnie zamknięcie współpracy z danym handlowcem.

Komentarze

Obecnie nie ma komentarzy. Bądź pierwszy!

Dodaj komentarz

Komentarze:

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy.