PORTAL WIEDZY MENEDŻERSKIEJ

gaining knowledge never stops

Analiza sprzedaży wg kontrahentów

Analiza sprzedaży wg kontrahentów jest przykładem zaawansowanej analizy dostępnej w systemie Qlik Sense, zasilanym danymi sprzedażowymi z rozwiązania Xpertis ERP, moduł Logistyka.

Główny widok ekranu tej analizy zawiera: wykres rankingu sprzedaży wg kontrahentów, liczbową wartość sprzedaży w całym okresie działalności firmy oraz wartość średnią transakcji. Mamy tu również wykres słupkowy wartości sprzedaży w poszczególnych miesiącach.

Z wykorzystaniem narzędzi Qlik Sense można przeprowadzać szczegółowe analizy sprzedaży dla poszczególnych kontrahentów. Wybór kolejnych elementów analizy (kontrahent, rok) skutkuje natychmiastowym automatycznym uaktualnieniem danych prezentowanych na wykresie. Po wybraniu konkretnego roku od razu widzimy sprzedaż całkowitą w firmie w danym roku, po wybraniu odbiorcy — wykonane z nim transakcje w różnych latach, z kolei po wybraniu roku oraz kontrahenta widać, jak rozkłada się sprzedaż w ciągu roku kalendarzowego na poszczególnych klientów.

Klikając na wartość sprzedaży danego kontrahenta w danym miesiącu i wybierając analizę pt. Dokumenty Źródłowe, docieramy do wykazu faktur w danym miesiącu. Po kliknięciu w fakturę i zmianie widoku tabeli na nazwę towaru pojawia się spis towarów z danej faktury.

I tak, w szybki sposób odkrywamy zależności sezonowe sprzedaży. Ich przyczyny może potwierdzić handlowiec/opiekun klienta bezpośrednio w rozmowie z przedstawicielem kontrahenta. Przechodzimy od ogółu wartości do szczegółu towarów, co pozwala lepiej dopasować terminy produkcji i transportu, a także zarządzać wielkościami kolejnych transakcji.

W przykładzie prezentowanym na filmie można zaproponować połączenie drobnych sprzedaży w okresie marzec-lipiec z transakcjami w lutym albo też transakcje z marca i kwietnia dołożyć do transakcji lutowej, natomiast transakcje z maja, czerwca i lipca połączyć w jedną większą transakcję w maju. Oczywiście pod warunkiem, że zakup — jak w przykładzie — mikroskopów i telefonów komórkowych zostanie powtórzony w kolejnym roku. Jeśli nie, wtedy można z wyprzedzeniem przeprowadzić nową analizę potrzeb zakupowych i zaproponować kontrahentowi nowe towary.

Komentarze

Obecnie nie ma komentarzy. Bądź pierwszy!

Dodaj komentarz

Komentarze:

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy.