PORTAL WIEDZY MENEDŻERSKIEJ

gaining knowledge never stops

Analiza wartości sprzedaży

Analiza wartości sprzedaży to podstawowa czynność dyrektora sprzedaży w każdej firmie, mająca na celu uzyskiwanie informacji na chyba najbardziej ekscytujące tematy w całym przedsiębiorstwie.

W systemie Qlik Sense informacje dotyczące wyników uzyskiwanej sprzedaży mogą być pobierane z dowolnego rozwiązania do zarządzania sprzedażą i logistyką, np. z systemu Xpertis, oferowanego przez firmę Macrologic. Dane sprzedażowe są prezentowane w oddzielnym widoku w panelu Qlik Sense.

W widoku tym przedstawiane są najważniejsze informacje na temat wartości sprzedaży: wielkość sumaryczna i średnia w danym roku (a także w poszczególnych, wybranych latach) oraz sprzedaż wg kontrahentów i sprzedaż wg towarów w wartościach netto. Często liczba odbiorców i liczba produktów jest tak duża, że na ekranie widać tylko kilkanaście największych pozycji. Pozostałe są widoczne po przesunięciu suwaka znajdującego się z boku obu wykresów.

Na wykresach sprzedaży wg kontrahentów i wg towarów można zobaczyć dane pochodzące z jednego roku lub z kilku lat. W tym celu należy zaznaczyć odpowiednie lata na wykresie sprzedaży wg daty sprzedaży. W ten sposób można łatwo znaleźć stałych odbiorców oraz dobrze sprzedające się produkty, bez żmudnego przesuwania tabelek w arkuszu kalkulacyjnym. Dyrektor sprzedaży szybko otrzymuje podstawowe informacje o wartości sprzedaży, które może prezentować zarządowi firmy i na podstawie których może podejmować decyzje czy zalecenia co do polityki handlowej bądź produkcyjnej. Może również przeprowadzać bardziej szczegółowe analizy sprzedaży wg kontrahentów i wg handlowców — te możliwości przedstawimy w kolejnych filmach prezentujących analizy Qlik Sense.

Komentarze

Obecnie nie ma komentarzy. Bądź pierwszy!

Dodaj komentarz

Komentarze:

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy.