PORTAL WIEDZY MENEDŻERSKIEJ

gaining knowledge never stops

Czy można szkolić tanio, wygodnie i efektywnie? Rzecz o webinarach

szkolić tanio

Webinary to prawdziwa kopalnia wartości biznesowej. Oto konkretne powody, pomysły wdrożeniowe i praktyczne wskazówki, które pokazują, dlaczego warto włączyć je do repertuaru narzędzi szkoleniowych w każdej średniej i dużej firmie.

Szkolić tanio… to nagrać webinar z uznanym ekspertem w jego studiu albo w studiu znajdującym się w jego mieście. Nie trzeba uwzględniać w budżecie kosztów dojazdu, noclegu, cateringu. Część oszczędności na tych wydatkach lepiej spożytkować na ekstra bonus dla eksperta, niekoniecznie w postaci pieniężnej. Taki bonus (np. w formie kuponu do restauracji) daje ekspertowi wolną chwilę dla siebie — a to najlepszy prezent w obecnych zabieganych czasach.

Szkolić tanio… to korzystać z webinarów, w których występują prawdziwi specjaliści firmowi. Owszem, nie wszyscy mają talent do wystąpień. Ale tylko specjaliści firmowi, gdy już oswoją się z mikrofonem czy kamerą, potrafią przekazać prawdziwą pasję i motywujące osobiste doświadczenia. Żaden stockowy prezenter ani żaden szkoleniowiec wynajęty na godzinę nie zrobią tego lepiej. Jeśli webinarium ma przekazać coś więcej niż suche informacje, to ten sposób jest jednym z najlepszych.

Szkolić tanio… to organizować webinary w miejsce tradycyjnych szkoleń, na które zjeżdżają do centrali pracownicy danego obszaru biznesowego ze wszystkich lokalnych oddziałów. Jeśli spotkanie ma służyć integracji i wymianie doświadczeń, niech wszyscy stawią się osobiście. Ale jeśli dział HR podjął decyzję o przeprowadzeniu obligatoryjnego szkolenia wszystkich pracowników z prawa zamówień publicznych (przykładowo), to webinar jest o wiele tańszym rozwiązaniem. A jeśli będzie zawierać elementy interaktywne (zadania, ankiety, sesje pytań), to i o wiele bardziej efektywnym.

Szkolić tanio… to korzystać z narzędzi pomiaru w każdym z ważniejszych etapów/modułów szkolenia. W Macrologic przeprowadziliśmy wiele webinarów zarówno dla naszych pracowników, jak i dla klientów. Ankiety i krótkie testy nie tylko pozwalają uczestnikom podsumować właśnie nabytą wiedzę, ale też pokazują organizatorom, który moduł i który sposób prezentacji wiedzy przynosi najlepsze efekty. Jest to przydatne szczególnie wtedy, gdy firma prowadzi webinary we własnym zakresie lub też aktywnie współpracuje z firmą szkoleniową przy ich tworzeniu.

Szkolić tanio… to aktywować u uczestników jednocześnie wzrok i słuch, by wzmocnić efekt uczenia się. U ludzi to wprawdzie wzrok wychwytuje najwięcej informacji (nawet u słuchowców czy kinestetyków), ale też wzrok szybko się męczy. Towarzyszący mu dźwięk pobudza mózg, pozwalając zarówno na chwilę odpoczynku, jak na i skrócenie czasu intelektualnego „wyłączenia się” z webinaru.

Szkolić tanio… to łączyć wiedzę teoretyczną z praktyczną. Podczas webinarów bez problemu można najpierw przez chwilę wyjaśnić np. opisy przekrojów budżetowych zawartych w strukturze controllingowej, a następnie przełączyć się na widok ekranu programu i pokazać, jak wprowadza się przedstawione przed momentem budżety do systemu informatycznego.

Szkolić tanio… to zapewnić każdemu uczestnikowi możliwość zadania pytania w środowisku pozbawionym presji grupy. Ze szkoleń tradycyjnych nie każdy uczestnik wynosi tyle samo korzyści. W grupie na żywo uwagę trenera przykuwają niekoniecznie te osoby, które czują brak informacji i chcą się czegoś dowiedzieć, ale przede wszystkim trudni uczestnicy, nad którymi musi on/ona zapanować, by przeprowadzić zajęcia do końca. Podczas webinaru każdy może cyfrowo podnieść rękę i zadać pytanie bez obawy, że zostanie zakrzyczany.

Wiele aspektów składa się na ostateczną atrakcyjność finansową projektów szkoleniowych. Wygoda i efektywność są ważniejszymi z nich, a webinary stanowią nowoczesne i atrakcyjne narzędzie, z którego warto korzystać.

Komentarze

Obecnie nie ma komentarzy. Bądź pierwszy!

Dodaj komentarz

Komentarze:

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy.