PORTAL WIEDZY MENEDŻERSKIEJ

gaining knowledge never stops

Analityka zawsze pod ręką, czyli dlaczego warto inwestować w nowoczesne raportowanie

nowoczesne raportowanie

Analizy i raporty są dziś podstawowym narzędziem każdego menedżera. Aktywnie korzystają z nich także pracownicy terenowi, a przede wszystkim przedstawiciele handlowi. Nie wszystkie rodzaje raportów są jednak w stanie sprostać nowym wymaganiom biznesu.

Trudno dziś — w dobie powszechnego, mobilnego dostępu do Internetu  oczekiwać, że menedżerowie i pracownicy terenowi będą otrzymywali raporty, w dodatku oparte na danych sprzed kilku dni, tylko raz dziennie. Do przeszłości odchodzą także statyczne, generowane godzinami i przy udziale wielu osób raporty. Dziś biznes potrzebuje narzędzi pozwalających w dynamiczny sposób sięgać po potrzebne informacje niezależnie od ich rodzaju, źródła i charakteru.

Biznes w ruchu

Czynników decydujących o potrzebach w zakresie raportowania jest kilka. Wśród najważniejszych warto wskazać: rosnące tempo zmian biznesowych, większą złożoność procesów, a także zmiany modelu pracy.

Odpowiedzią na pojawiające się potrzeby są nowoczesne systemy analityczno-raportujące. To rozwiązania charakteryzujące się z jednej strony dużą sprawnością przetwarzania nawet ogromnych zbiorów danych, a z drugiej  łatwością i swobodą użycia. Coraz częściej są to narzędzia wyposażone w nowoczesny, obsługiwany za pomogą przeglądarki internetowej interfejs, dostępy zarówno na klasycznych komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych. Łatwy dostęp do spersonalizowanych raportów to ogromne ułatwienie.

Dowolny poziom szczegółowości

Nowoczesne raportowanie to raportowanie dynamiczne i samoobsługowe. Dzisiejsze narzędzia są w stanie błyskawicznie przetwarzać duże zbiory zróżnicowanych danych po to, aby zapewniać użytkownikom swobodę w poszukiwaniu zależności, wzorców, powiązań czy oceny trendów.

W przypadku większości potrzeb z zakresu raportowania zbędna staje się też wcześniejsza agregacja danych czy tworzenie klasycznych struktur analitycznych. W efekcie istnieje możliwość prowadzenia analiz bezpośrednio na najbardziej aktualnych danych. Nowoczesne raportowanie obejmuje też szerszy niż dotąd zakres informacji. Z dużą wydajnością przetwarzane mogą być dane pochodzące z systemów transakcyjnych i wyspecjalizowanego oprogramowania obsługującego nietypowe procesy, z rozwiązań wykorzystywanych przez partnerów biznesowych, a także z licznych źródeł spoza organizacji — sieci społecznościowych, forów internetowych i wielu innych.

Nowe możliwości biznesowe

Inwestycja w nowoczesne raportowanie zwraca się dzięki możliwości łatwiejszego podejmowania decyzji, szybszego reagowania na zmiany gospodarcze i odpowiadania na pojawiające się szanse rynkowe. Takie korzyści powodują, że systemy raportujące zaczynają pełnić rolę narzędzi podręcznych. Szerokość zastosowań tego rodzaju rozwiązań powoduje, że są one z powodzeniem wykorzystywane praktycznie we wszystkich obszarach biznesu  i to nie tylko tych, uznawanych powszechnie za kluczowe.

Faktem jest, że procesy takie jak sprzedaż, obsługa klienta, produkcja lub zaopatrzenie są zdecydowanie częściej poddawane wielowymiarowym, podręcznym analizom. Nowoczesne raportowanie sprawdza się jednak także w odniesieniu do procesów typu back office, a nawet w zakresie zarządzania infrastrukturą IT. Odrębny obszar zastosowania nowych systemów raportujących stanowią też działania z zakresu księgowości i controllingu. Możliwość łatwego drążenia danych staje się przydatna także w momencie, gdy poszukiwanie obszarów do dalszych usprawnień czy wdrażanie optymalizacji biznesowych staje utrudnione lub nieopłacalne.

Komentarze

Obecnie nie ma komentarzy. Bądź pierwszy!

Dodaj komentarz

Komentarze:

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy.